Джей Кристоф и неговият свят с три слънца

Здравейте, приятели!
Знам, че очаквате поста ми за bookstagram, но ревюто на тази книга е това, което тихо и кротко се е свило в сенките и чака своят ред. Много от Вас са запознати с Джей Кристоф и творчеството му, но за мен това беше първи сблъсък с него. Впечатли ли ме или не? Сега ще разберете!


„Нивганощ“
Хрониките на Нивганощ #1
Джей Кристоф
Страници: 632
Издава: Егмонт

Както знаете в последно време не добавям анотации към ревютата си, затова и днешното няма да е по-различно. Как обаче ще успея да ви предам всичко случващо се в свят с три слънца, където почти никога не настъпва нощ? Онази измамна, тъмна и мрачна нощ, която с плащът си е способна да скрие множество тайни, престъпления и нашепнати думи?

Защото, мили приятели, „Нивганощ“ е точно това. Свят на отмъщения, тайни, убийства, любов и още нещо… И колкото и странно да ви звучи, мракът заема доста централна роля в свят, в който почти никога не се разстила такъв.

Прави ми впечатление, че книгата се класифицира на много места като Young Adult, но ако питате мен, единственото общо е възрастта на героите, която може да не се приема буквално, тъй като в митологията на света, изграден от автора, това е една доста нормална и сравнително зряла възраст. Макар да има някои моменти, които мисля, че можеха да се експлоатират по доста по-интересен начин, но бяха прекъснати в зародиш, както и някои събития, които не одобрявам (не обичам да давам спойлери, затова ще ме извините, ако звучи криптирано, а за челите книгата, ако искате да го обсъдим, моля нека стане в коментарите) и да съм разочарована от 1-2 случки в сюжета, то липсата на лигав романс, постоянното действие и фактът, че книгата ме накара да мисля върху възможните обрати, ме накараха да обикна „Нивганощ“ и да чакам с нетърпение следващата част от поредицата.

Препоръчвам книгата на всички, които искат нещо мрачно, кърваво и различно, нещо което да ги накара да се замислят и в същото време да чувстват. Препоръчвам я и с уговорката, че първите стотина страници се минават малко по-бавно, защото има дълги обяснения, разясняващи света и митологията, която сте на път да опознаете, а след това… След това книгата ви поглъща и скрива от света в своят плащ от мрак и сенки.

За книгата още писаха: Теодора, Книжни Криле, а можете да изгледате и видео ревюто на Алекс от „Четат ли двама“.

Вашият коментар

