Магия се стеле над софийските улици

Точно така, приятели! Престраших се и дадох шанс на още една книга на български автор и това е изцяло благодарение на Цвети Владимирова и нейната поредица „Проклятието на Воронина“, която лека-полека приласка доверието ми към съвременните български автори. След нейните книги реших да дам шанс и на „Софийски магьосници“, написана от Мартин Колев. Дали ми хареса? Позадръжте се наоколо и ще разберете.

3.5
„Софийски Магьосници“
Мартин Колев
Страници: 296
Издава: CIELA Books

Забавих ревюто доста. Давах 1/2, взимах и отново давах. Колебаех се между 4 и 3.5 звезди, но накрая дяволчето в мен надделя. Реално заради началния темп и последвалата прекалено рязка смяна на динамиката, както и един от героите, се спрях все пак на по-ниската оценка, но това в никакъв случай не значи, че книгата не ми е харесала. Дори точно обратното, но ще разберете повече, ако продължите да четете.

С изключително любопитство и огромна доза скептицизъм подходих към книгата. Както казах съвременните родни автори до скоро ме изпълваха с подозрения, но една родна поредица срази моя скептицизъм. Когато чух за книгата знаех, че искам и че трябва да я прочета. Защо? Обожавам света на магиите и историите за вещици, магьосници и всякакви такива владетели на магични заклинания, стихии и елементи.

„Софийски магьосници“ от мнозина още преди да я прочетат беше заклеймена като родна Хари Потърова версия, а с това клеймо съм склонна да споря до припадък. Историята на Свилен и Бриян си има своето мрачно очарование сама по себе си, без да напомня поне според мен на творбата на Дж. К. Роулинг.

Книгата ни пренася в една магична София със скрити улици и разнородни и особени магьосници. Но като цяло се фокусира върху пробудника Свилен и младият самоук талант Бриян.

Макар и книгата да започва малко мудно, въвеждайки ни в света на родните магьосници, между страниците ѝ е скрита доза хумор, букет от цветни герои и естествено доста магия. Лека-полека действието се забързва, мрачните краски се разрастват, а затаяващите дъха моменти се появяват един след друг. В един момент историята се превръща в едно шеметно приключение, което те кара да нарушиш обещанието „Само още една глава и си лягам“ толкова много пъти, че накрая просто спираш, когато видиш последната страница.

Героите в голям процент са оригинални и интересни.

Свилен – мрачен и вглъбен след раздяла с любимата, вижда потенциала в 16-годишно момче и го пробужда официално, като магьосник.

Бриян – умен, инстинктивен и бързо навлизащ в един непознат, но прекрасен свят. Може би минус за останалите герои беше, че точно Бриян, младокът лутащ се по магичният си път, успя да види това, което всички по-зрели и разбиращи магьосници не видяха… Нюансите. Не всичко е бяло и черно, а всяка една страна има своите нюанси. Хареса ми, че Бриян успя да вземе най-доброто от двете и дори да вкара останалите в баланс.

Иза – опасна и магнетична.

Игнат – възрастен магьосник, владеещ времето.

Белота – ето това е героят, който доста трудно преглътнах, защото в някакъв момент почти ми крещеше Гамбит! Винаги се опитвам да си изградя някакъв образ за героя, но при него не се получи… Просто пред погледа ми изникваше Гамбит и това е, дори в един определен момент направо крещеше. Липсваше му само пръчката и светещите в червено очи.

Мога да продължавам да ви изреждам героите, но рискувам да ви разкрия част от съдържанието – нещо, което не искам и няма да направя. Като цяло самата история се дели на две части – по-мудна въвеждаща такава и зашеметяваща и динамична част.

Книгата определено ми хареса доста. Лека и приятна е за четене след като се прескочи въвеждащата част.

Препоръчвам ви тази книга, защото смятам, че заслужава подкрепата на родния читател. Интересна е, затаява дъха, а освен това вече си имаме родно магично приключение. Искрено се надявам да се превърне в поредица и да се радваме на израстването на Бриян в родния магичен свят. А аз съм сигурна, че втората книга ще ме накара да съм по-щедра и ще ми хареса още повече.

 

3 thoughts on “Магия се стеле над софийските улици

  1. Много хубаво ревю. Аз ще съм с теб в битката със сравненията с Хари. Вчера Стан от Stan’s bookish Universe ми каза, че видял обявено продължение.

    1. Да, вчера Сиела пуснаха снимка с автора и обявиха, че се очаква по Коледа да е готова втора книга. 🙂 Нямам търпение, че останаха някои въпроси без отговор.

Вашият коментар

