Първи досег с Хилари Мантел

Истината е, че от много, ама много отдавна не бях чела сборник разкази. Съответно това ще е първят ми пост за такава книга. Радвам се, че е Мантел, защото определено има разкази, които ме накараха да се замисля, а аз обичам книги, които ме карат да правя това.


„Убийството на Маргарет Тачър“
Хилари Мантел
Страници: 192
Издава: Издателство Еднорог

Като цяло мисля, че книгата е сбор от разкази, които провокират читателя да се замисли върху някои неща от ежедневието, от заобикалящата среда. Показва вече все по-често срещани черти на човечеството кои грозни, кои не.

Малко странен ми е изборът за първи разказ, който се очаква да прикове вниманието ти към книгата, като цяло.

„Гост в Саудитска Арабия“ не е от най-грабващите разкази, които ще прочетете през животът си. Действието е мудно и се върти около домакиня в чужда страна със здравословни (психически?) проблеми, която не може да се отърве от посещенията на пакистански бизнесмен.

„Запетая“ за щастие измива летаргичният привкус от предшественикa си и успешно приковава вниманието на читателя. Описанията са живи, пренасят читателя на мястото на действието с такава лекота, която рядко се среща.

„Удължен QT-интервал“ е кратък, но много силен разказ, в краят на който, поне според мен, много от читателите биха се замислили.

Истината е, че мога да ви казвам за всеки разказ по нещо, нещо кратко, нещо насочващо, но ще ви оставя сами да откриете тайните, скрити в това съкровище. Ще ви спомена само любимият ми разказ от книгата „Зимна почивка“. Той е от тези, които са способни да те оставят втрещен и премигващ, след като приключиш с четенето. Определено е с изненадващ край.

Като цяло този сборник наистина носи послание. Мен поне ме накара да се замисля върху това как виждам света и дадени ситуации, кое е правилно и грешно и това как се възприема не само от мен, но и от околните. Бих я препоръчала не заради фактът, че Мантел е носител на много награди, ами защото смятам, че всеки ще открие разказ, който да спечели вниманието и мислите му в тази тънка, но доста приятна за четене книга.

Вашият коментар

