Високи скорости и „Бензин“ на големият екран

На 18 май се състоя софийската премиера на филма „Бензин“ в Кино Арена The Mall. Очаквах този филм с доста голямо нетърпение и искам да благодаря на Цвети за това, че направи присъствието ми на премиерата възможно и че остана с мен въпреки умората и факта, че ѝ се спеше. Истории от червения килим няма да ви разказвам изпуснах го, а и не бях там заради това, а заради филмът като филм и сега ми се ще да ви разкажа малко за него, без спойлери естествено.

Сигурно съм ръждясала в писането на филмови ревюта, защото отдавна не съм усещала нуждата да споделям мисли и емоции след като съм изгледала дадено произведение на осмото чудо.

Признавам, че като едно добро българче подходих с доста голям скептицизъм, защото… бързи коли, красиви жени, мускулести мъже… Познато ли ви звучи? Точно така и на мен всичко това първоначално ми крещеше „Бързи и яростни“ и наистина на днешно време е трудно да изгледате филм за високи скорости и да не откриете някаква допирна точка с прословутата и любима на поне две поколения сага, но след 8 филма едва ли има кадър с коли, който да не е бил заснет.

Но до тук с темата за сагата. „Бензин“ не заслужава масови сравнения с друг филм, защото поне за мен филмът има своя индивидуалност.

Определено не намерих онзи крещящ оттенък на балканското кино и съм сигурна, че с малко повече бюджет сигурно щеше да е и още по-грандиозен. Имаше някои уникални сцени, които поне мен ме изненадаха много приятно и дори впечатлиха.

* Една сцена, на едни гробища (извинете опитвам се да избягвам спойлери за това няма да задълбавам) – Страхотна игра на Асен и доста добро виждане на хората зад кадър за това как трябва да бъде предаден този момент.

*Едно кръстовище, една рулетка… – Изключително силна и ефектна сцена, каквато да си призная честно не очаквах да видя скоро в нашенски филм.

* Една секс сцена – За първи път нямах нищо, ама нищо против лиричното отклонение във филм. Не знам чия е била идеята за това как трябва да бъде пресъздадена и показана на публиката, но поне за мен беше красиво, ефектно и горещо без да пошло и евтино в същото време.

*Един завършек, който ме свари изключително неподготвена. Непредвидим финал (добре де Цвети го предвиди 20 секунди преди да се случи), но пък заслужаващ всички адмирации на зрителя.

* Най-епичното „На майната си“, което човек може да чуе някога.

Това в никакъв случай не са единствените силни сцени, напротив филмът разказа една история на тайни, любов и болка, загуба, отмъщение, история за краят и новото начало, за силата на обещанието.

Страхотна игра на Асен Блатечки, който освен всичко останало е и един от режисьорите във филма. Героят му Дим минава пътя от безгрижен и лъчезарен млад мъж до мрачен бивш затворник.

Калин Врачански… От къде да започна забравете какво сте виждали от него. Романтичен чаровник? Сериозен мъж? В този филм преобърна представата ми такова влизане в образ, че не знам дали ще мога скоро да погледна на него по друг начин.

Снежана Макавеева и Лиляна Станаилова направиха едни страхотни женски образи и вдъхнаха живот на Нико и Люси.

Друго нещо, което особено много ми хареса беше реалистичността на всичко свързано с колите. Колкото и да обичам филми за високи скорости, понякога фантасмагоричните сцени ми идват в повече, но тук всичко изглеждаше в границите на нормалното и в същото време съумя да запази емоцията и основата на високите скорости.

До тук ви разказах за страхотната работа пред и зад кадър, за високите скорости, за историята на филма, но когато добавите към това и хумористични реплики, които успяха да разсмеят цялата зала, един Башар Рахал говорещ на развален български и обясняващ на ливански?! как се сглобява кола, също така и един страхотен, неповторим Майкъл Медсън, който беше едно абсолютно копие какъв баща не трябва да бъдеш, но внесе толкова много смях в залата, мисля че картината започва да става все по-приятна и по-приятна.

Към черешката на тортата ще добавя и присъствието на един особено любим за мен изпълнител Sully Fucking Erna!!! Неговите 20 секунди също внесоха смях в залата, а саундтрака на филма! ИСКАМ ГО! LIKE NOW! Толкова много любими песни, такъв страхотен подбор на музика за правилните моменти.

Изобщо това е филм, който заслужава да инвестирате и да видите на кино, рядко ни се получават така екшъните и аз поднасям адмирациите си на целият екип, защото за мен това бе страхотно приключение, а това че актьорите отделиха време да минат през залата в края на прожекцията и да се изправят пред публиката без да знаят какъв ефект е постигнал филма върху нас, показа че и те имат уважение към зрителя.

Подкрепете българското кино и дайте шанс на този филм, защото наистина имате добре поднесена история, високи скорости, добра актьорска игра и страхотна музика. Това си е доста голяма част от формулата за един добър филм.

 

Вашият коментар

