Красотата на една вила в Сицилия…

Мина доста време от последното ми ревю. Пролетната умора и постоянното желание за сън бяха на лице. В днешният мрачен ден успях да завърша тази слънчева книга, явно почвам да взимам превес над пролетната умора. Отдавна не бях посягала към такъв тип заглавие, освен че самата анотация ми хареса ме заплени и корицата. Но няма да ви бавя и ще се опитам бързо да ви потопя в духа на Сицилия.


„Вила в Сицилия“
Розана Лей
страници: 456
Издава: СофтПрес

Макар и да не съм от типа читатели, които посягат към романтични заглавия от време на време и моето око се спира на нещо подобно. Както ви споменах по-горе избрах книгата заради корицата и анотацията, макар да съм наясно, че това не винаги е знак за читателско удоволетворение в последствие. Но книгата ме изненада и то много.

Изненадващо наследство. Три жени, които търсят отговори. Дали вила „Сирена“ ще ги събере, или отчужди?

Тес скоро ще навърши четиридесет и монотонният й живот в британската провинция я задушава. Един ден получава неочаквано писмо с известието, че наследява старинна вила в слънчева Сицилия от непознат.
Прекрасното италианско градче я приветства с идиличния си начин на живот и тя се предава на притегателната му сила. Потопена в емоционалния си нов свят, Тес тръгва по следите на една тайна, която е част от миналото на майка й, още от времето на Втората световна война. Романтика и мистерия разкриват пред нея изненадваща истина за любовта, която не само ще даде така жадуваните отговори на Тес, но и ще й помогне да спаси собствената си объркана дъщеря тийнейджърка.

Разказана през гледните точки на три жени от различни поколения, „Вила в Сицилия“ е завладяваща история за загубена любов и родови тайни, епично пътешествие в търсене на себе си, значението на дома и семейството.

Розана Лей е бестселър автор и дългогодишен преподавател по творческо писане във Великобритания и чужбина. За да се вдъхнови за написването на настоящата книга, посещава невероятни кътчета в Италия и Испания, а когато не е на път, живее на брега на морето в Западен Дорсет.

„Вила в Сицилия“ е едно невероятно приключение из земите на малка и слънчева Четария, заседнала в руслото на своите традиции и ежедневие. Пътят от Четария до Дорсет и обратно е дълъг и извървян от три поколения. Точно така тази книга, разказва историята на три поколения жени баба-майка-дъщеря.

Флавия, родена в Четаря, борбена и непримирима не можеща да се примири с традициите и очакванията решава да тръгне по своето приключение към Англия, но тя също така не иска да говори и за животът си в Сициля с никого дори с дъщеря си.

Тес, дъщерята на Флавия, която изненадващо получава в наследство вила в Сицилия наречена „Сирена“ и започва своето приключение от Дорсет до Четария. Тес е самотна майка, заседнала във връзка с женен мъж и може би това пътуване е нещото от което се нуждае.

Джини, дъщерята на Тес, тийнейджърка тепърва навършила осемнадесет и не знаеща кой път да поеме в животът си.

Възможно ли е наследството на вила „Сирена“ да помогне на трите жени да се сближат повече и да намерят пътят си една към друга?

Книгата развива лека полека, пътищата и съдбите на трите жени, правейки скокове от Сицилия в Англия и обратно. Освен да предаде тяхната история обаче Розана Лей успява да обгърне читателя и в слънчевата светлина на малка Четария, маслиновите дървета и песента на морето. Авторката си играе със сетивата във всяко едно отношение, присъствието на зашеметяващите сицилиански рецепти и храни, могат да напълнят устата ви със слюнка и дори скоро да сте яли да огладнеете отново.

Това е една прекрасна история за любов, мистерии, слънце, море и храна. Една изключително приятна комбинация, която дори в най-студените дни успя да ми създаде слънчево и лятно настроение и да ме разтовари.

Ако имате нужда от книга, която да ви напомни за цената на семейството, зашеметяващите гледки и хубавата храна, то не е зле да се потопите в света на вила „Сирена“.

6 thoughts on “Красотата на една вила в Сицилия…

  1. Браво, Рали! Трябва да призная, че ревюто ти върви гладко, без запъвания. Сигурно ще ти прозвучи странно, но на мен ми се е случвало не само да си взема книга заради корица и анотация. Само заради заглавие съм взимала или пък сегашният ми опит с Орхан Памук-само заради първите три изречения! 😀
    Сега да кажа за ревюто ти. Както вече споменах-липсваха ми всякакви спънки. Мисълта ти е протекла гладко, което се е отразило и на ревюто. Самата корица на книгата е наистина жива и някак пленяваща. Смятам, че би била чудесна книга за отмора. Затова и когато /защото все някога ЩЕ/ изпитам нужда от разпускащо четиво, четиво за ,,любов, мистерии, слънце, море и храна“, първата книга, която ще си взема е тази. Благодаря! :))

    П.П. Мисля скоро да си взема ,,Стършел“ от Етел Войнич. Благодарности и за облъчването, което ми приложи най-старателно! 😛 ^^

    1. Благодаря за милите думи Гери. Радвам се, че е успяло да те впечатли ревюто ми. А колкото до „Стършел“ се надявам да не те подведа, защото има вече хора, които не се разбраха с книгата. Ще чакам отзивите ти за която и от двете книги да почнеш 💖💖💖

  2. Поредно удивително ревю! От много време не бях посягала към подобен тип книги, но след прекрасната ти рецензия осъзнах, че е време за малко отдих от фентъзи литературата 🙂

    1. Човек има нужда да се откъсне понякога, ако набляга на един жанр. Дано да не съм те подвела, но на мен лично тази книга ми подейства доста слънчево и релаксиращо 🙂

  3. Ревюто ти е повече от страхотно!
    Имах нужда точно от такова четиво, релаксиращо и леко. Определено ще дам шанс на книгата. Още по средата на ревюто си казах, че тази книга ще се чете!
    Обожавам ревютата ти, обожавам и това, че ги пишеш с лекота, и то си личи! Повече от страхотно е, че предлагаш разнообразие от книги, които се отделят от тези, които всички четат. За първи път съм в блога ти и съм изключително щастлив, че попаднах тук, и то съвсем случайно! Надявам се да продължаваш да пишеш, четеш и да продължаваш да правиш всичко с лекота и удоволствие, защото се усеща! Приятен следобед от мен и нямам търпение да прочета следващия ти пост! Ще следя блога ти с нетърпение! 🙂

    1. Изключително много благодаря за милите думи. Силно се надявам да не подведа никой с мнението си за тази книга, просто я представих така както аз я усетих.

      Пиша впечатленията си за всяка книга, която чета и се опитвам винаги да разнообразявам жанровете.

      Отново благодаря и за коментара и за милите думи 🙂

Вашият коментар

