Приказка стара, като света… книгата

Всички се развълнувахме, като излезе филма, а и как няма, това е една от най-обичаните приказки не само на Дисни, но и като цяло. Приказка за истинската и неподправена любов, която не се ръководи от визия и финанси, както за съжаление честичко се случва в 21ви век…


Красавицата и Звяра
Адаптация: Елизабет Ръдник
страници: 280
Издава: ЕГМОНТ

Адаптираните по сценарии книги винаги изглеждат някак непълни, но това в никакъв случай не е критика или оплакване, защото не чета за първи път такъв тип книга. При адаптациите се губи част от магията и емоциите, които сме видели на екрана, но въпреки всичко историята си е едно прекрасно приключение.

Бел иска от живота си много повече, отколкото може да й предложи малкото селце, в което живее с баща си. Там е аутсайдер, не се вписва сред останалите, най-вече с уникалния си мироглед, силно изявената си самостоятелност и любовта към книгите. Тя мечтае за пътешествия и приключения, за вълнуващ живот, подобен на този, за който чете в историите.

Но когато обичният й баща е взет за затворник от ужасен Звяр в омагьосан замък, съдбата й се променя завинаги. Рискувайки свободата и бъдещето си, девойката заема мястото на баща си, като тайно се заклева да избяга. Но колкото повече научава за Звяра и мистериозния му замък, толкова повече осъзнава, че историята му – както и нейната собствена – крие повече тайни, отколкото е мислила, че някога ще намери.

//platform.instagram.com/en_US/embeds.js

Това е книга за колекционери и за хора, които обичат историята на Красавицата и Звяра чисто и неподправено. Оригиналната история, миксирана с някои от новите елементи въведени от филма. В ревюто си за екранизацията го казах и важи и в пълна сила и за книгата, че новите въведения правят историята доста по-пълна.

Изключително много ме зарадва фактът, че ЕГМОНТ са запазили оригиналната корица на изданието, защото самата корица крещи една единствена дума: „Магия“. Харесва ми външното изпълнение на книгата, колкото за съдържанието е напълно приемливо и очаквано за една адаптация по филм.

И все пак дали ви препоръчвам да си я вземете? Да! Смятам, че трябва да имате и тази версия на историята в библиотеката си, защото Бел и Звярът ще продължат да бъдат едно от най-обичаните приключения от приказният свят.

4 thoughts on “Приказка стара, като света… книгата

  1. Разби ми сърцето с тия 3 звезди, дето си ги дала на книжката, нооо няколко сеанса при терапевта трябва да оправят това 😜 😄

    1. Ами загуби ми се част от магията и емоцията. Не беше чак толкова приказно, но това все пак е адаптация, при адаптациите това си е доста очакван ефект. 🙂 Не ми е първата книга по филмов сценарии и за предната ми беше същото мнението. Просто, когато авторът е сложен в рамките на филма не може да се развихри, но и не може да покаже всичко, което екранизацията показва.

      1. Аз съм пристрасна, защото я четох в много емоционален период, пък и ми беше подарък за рожденния ден от близък човек и така – просто нямаше как да не се вживея на макс в историята 🙂

      2. Възможно не знам. Аз винаги се старая да съм максимално обективна, колкото и пристрастна да съм към герой, история или автор.

Вашият коментар

