Перфектен завършек на свят пълен с недостатъци

Не знам дали помните ревюто ми на „Flawed“, книга първа от дуологията със същото название, но ако го помните, значи вече знаете с какво нетърпение, очаквах следващата, а имено „Perfect“. Тя е и финалната книга, която слага край на приключението ни в това общество пълно с недостатъци.


4.5
Perfect
Flawed #2
Cecelia Ahern
Publisher: Feiwel and Friends

Взех й 0.5 от пълната петица, само и единствено заради един дребен детайл, който за мен беше претупан и леко ме подразни. Но това е единствената ми забележка към книгата, която уви не мога да споделя с вас, защото си е доста масивен спойлер.

Celestine North lives in a society that demands perfection. After she was branded Flawed by a morality court, Celestine’s life has completely fractured–all her freedoms gone.

Since Judge Crevan has declared her the number one threat to the public, she has been a ghost, on the run with Carrick–the only person she can trust.

But Celestine has a secret–one that could bring the entire Flawed system crumbling to the ground. A secret that has already caused countless people to go missing.

Judge Crevan is gaining the upper hand, and time is running out for Celestine. With tensions building, Celestine must make a choice: save just herself or to risk her life to save all Flawed people.

And, most important of all, can she prove that to be human in itself is to be Flawed?

Perfect – идеален, модел, безупречен, съвършен, ненадминат, най-чист, образцов, най-добър, максимален, (за личност) имащ всички желани качества, възможно най-добрият.

За разлика от „Flawed“, „Perfect“ не започва монотонно със свят изпълнен със съвършенство. Втората книга започва зашеметяващо с осемнадестият рожден ден на Селестин. Рожден ден, който тя не може да посрещне с хората, които обича, защото е най-търсеният белязан в страната.

Докато четях книгата постоянно си повтарях: „Само още една глава и си лягам“, но почти всяка глава свършваше по такъв начин, че просто бях принудена да започна следващата.

Харесва ми неаяснотата в романтично отношение, която остана в предходната книга, хареса ми как авторката показва как един акт на човечност може да започне да пробужда хората. Всъщност Сесилия винаги успява да те накара да повярваш в хубавото и човечното, да те накара да си мислиш, че въпреки всичко винаги има надежда.

Една подадена ръка, едно 17 годишно момиче успява да разклати основите на общество живеещо в страх от това някой да види техните недостатъци. Един, по един в тази книга хората започват да се замислят, да предизвикват собствените си предели.

„Perfect“ е точно това, един перфектен завършек на приключението на Селестин, показва как открива пътя до човекът на сърцето си, как успява да се пребори за принципте си, успява от плахото и неуверено момиче, въпреки страха, болката и унижението да се превърне в смела, млада жена, способна да се бори за промяната, която всички искат.

Тази поредица на Сесилия се оказа доста комплексна, предизвика в мен противоречиви усещания. Накара ме да се замисля за заобикалящият ме свят, да затая дъх, да потреперя, да се гневя… Толкова много емоции в мен може да създаде само добра книга или поредица. Искрено се надявам някой ден „Flawed“ да стигне и до българският читател, защото мисля, че Селестин може да докосне много сърца, стига да ѝ бъде даден шанс.

И в крайна сметка какъв е пътят недостатъците към съвършенството? Според едно седемнадесет годишно момиче съчуствие и логика.

8 thoughts on “Перфектен завършек на свят пълен с недостатъци

      1. Oх толкова съм се затрупала с книги, че мисля да се клонирам вече. Но звучи интересно, а и ме спечели с това, че са две книги 😀

      2. Освен, ако не си изсмуче нещо от пръстите да станат повече, но си ми изглеждаше адски завършена, а и в ГР няма план за трета.

        За затрупването те разбирам :Д

      3. Едно време много обичах да чета трилогии. Сега обаче имам чувството, че искам да прочета много и различни книги и подминавам поредиците. А има доста поредици, които искам да подхвана.

      4. Oo човече .. Седнах сега да проверя колко точно са, и понеже са много, смятам да напиша пост за това 😀

Вашият коментар

