Малко организация никому не е навредила

001

Този пост всъщност е идея на Теми, макар аз самата да не смятам, че точно моят органайзър би могъл да служи за  някакъв пример. В крайна сметка не съм от най-креативните хора, когато опре до разкрасяване и ръчен труд. При мен това започна с идеята да опитам да съм по-организирана, а и ако трябва да съм честна washi tape са толкова прекрасни, че до някъде и те наклониха везните. Исках да планирам и организирам малко повече 2016, макар тя да ме научи, че планове се правят за най-много месец напред. Научи ме колко ценно е времето, моето и на другите и за това се опитвам да не закъснявам повече от 15 минути. Най-голямата ирония е, че научих това след като ми подариха органйзера. За това след първият месец ползване вместо планиране, буквално обърнах нещата на организиране. Целта на този пост е да ви запозная с моят органайзер, нещата които ползвам и от къде си ги набавям. Няма да лъжа никого, ако очаквате скъпи и лъскави неща не е това поста.

Ще започна с най-големият източник на красотички поне за мен и моят органайзер. Едва ли ще изненадам някого като кажа, че това е Aliexpress.  Самият ми органайзер също е от там и е в размер А6 /малко по-малък от книга/. Мисля, че това е един от най-удобните варианти. А5 е прекалено голям, ако го носите с вас, а А7 е адски малък, ако го ползвате за организиране на ежедневието си. Моят лилав бонбон може да намерите тук. Ако не сте очаровани от пълнежа винаги може да си изберете пак от същия сайт има адски много. Аз тази година се спрях на семпли и изчистени месечни такива, седмични и to-do sheets.

002

005

Организирането и планирането е винаги по-забавно, когато е по-цветно и за това на помощ идват така наречените washi tape. За съжаление изборът на такива у нас е доста ограничен, а и цените са завишени. За това отново на помощ идва любимият сайт за джунджурии.  Освен уошитата, лепенките са прекрасна добавка към вашият органайзър. Аз лично съм запасена с доста, защото с поръчката на шийтовете ми пратиха лепенки подарък, но пък ако решите все пак да не поръчвате такива, то „родното“ Jumbo ще ви свърши страхотна работа.

006

010

Ако решите да започнете да се занимавате сериозно с органайзери със сигурност ще искате и дивайдъри, освен ако не откриете материал в Jumbo, който да ви хареса, ще трябва пак да опрете до китайчетата. Тази година обаче докитата ми символизиращи всеки месец са дело на български творец. Великолепната Маги от Frou Frou. И мисля, че бих се обръщала към нея и за в бъдеще.

003

004

009

Като всеки водещ не един, а два блога и аз имам нужда от време на време да имам някаква организираност в постовете. Особено когато събирам впечатления за даден продукт или книга. В този момент на помощ идват така наречените sticky notes. Тях можете да откриете навсякъде, ако не искате от обикновените винаги може да прегледате опциите в алито. Стикитата са удобни, защото не нараняват хартията и можете да ги махнете в момента в който приключите даден пост. Ако сте като мен и не желаете да имате повече от настоящият и следващия месец готови за планиране, стикито може винаги да ви напомни да пренесете информацията нататък през месеците.

007

Отделно ще ви трябват цветни кламерчета /е само, ако искате да ви е шарено/, палчета и т.н. Аз дори си взех единичен перфоратор от Office 1 Superstore. Почивните дни оцветявам с моливи, а най-големият плюс на месечните sheets е, че не са номерирани и винаги можете да проявите креативност.

012

Какво научих през тази една година с органайзър в чантата /защото да аз го нося навсякъде с мен/ ? Времето ми е доста по-организирано, задачите изпълнявам по-лесно, защото когато нещо е написано и седи неотметнато е много по-влудяващо отколкото, ако само мислено го отбележиш за несвършено. Определено не съм се научила как да спестявам повече, но сега знам на ден по колко и за какво харча. Ако сте с по-силен ангел от моят ще можете да си правите и списъци с предвидени харчове и бюджет за непредвидени такива. Аз ползвам лепящи се to-do листчета за общо седмичните задачи. Водя си списък с прочетените книги, с изхарчените пари, със срещите и мероприятията, с предстоящи дати за излизане от печат на любими книги или дати за концерти на които много искам да отида. Общо взето е наистина един полезен приятел. Винаги имаш химикал под ръка и къде да запишеш важна информация. Ако пък сте човек, който много държи на поддържането на здравословното състояние и добрата форма, ще можете по-лесно да следите часовете за профилактичните си прегледи, отпуските които пускате и т.н.

011

Освен, че тази малка лилава приказка донесе малко организираност на времето ми и ме направи една идея по-изпълнителна, има и една доста разтоварваща функция. Винаги в края на седмицата или месеца, когато седна да подготвям следващият месец или седмица се успокоявам и прекарвам един доста приятен час, макар и резултатът рядко да е зашеметяващ. Както казах по-горе хич не ме бива в правенето на красиви неща. 😀

Дано да съм помогнала на някой с този пост.

Advertisements

7 thoughts on “Малко организация никому не е навредила

  1. Сериозно се замислям дали и аз да не си взема един органайзер – много хубав и полезен пост 🙂
    За момента си записвам в едно малко тефтерче задачите за деня, но обмислям нещо по-мащабно за бъдеще.

    1. Плюсът е, че винаги може да купи човек нов пълнеж за следваща година и да го пригоди за какво точно да го ползва. В алиекспрес дават опция да избираш какви листа да поръчваш, аз просто се запасявам от всичко. Много зарибяващ аксесоар е 🙂

  2. Направо ме накара да се замисля „Лелее, а аз колко съм неорганизирана“ и как нон стоп забравям някакви неща .. Аз също имам нужда от вкарване на някаква подреденост, в този заобикалящ ме хаос 😀
    Трудно ли ти беше в началото, когато вече събра всичко на едно място и започна да го използваш? Аз нон стоп забравям да записвам някакви неща, не помня, и ме притеснява, че и с това бижу дето сглобя ще се случи същото 😦

    1. Не, не мисля, че беше трудно, защото започнах с наистина голям ентусиазъм. И понеже съм с гигантска чанта и органайзерчето не излиза от там си изградих навика, всяка сутрин с кафето преди да е започнал работният ден да си подредя задачите за деня. Срещите и ангажиментите ги отбелязвам в месечният календар и като наближи денят им ги слагам, като дневни ангажименти. Доста релаксиращо е, ако трябва да съм честна. И ако има някоя книга или козметичен продукт на които искам да пиша ревю, но имат адски много детайли от които мога да пропусна си водя бележки в органайзъра. Не знам по принцип не съм от най-постоянните, но вече близо година живуркаме успешно с него 🙂

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s