Завладяващ ли е светът на Мис Перигрин?

perigrin

Една от най-популярните в момента книги и поредици се нареди и в моята графа „Прочетени“.  Едва ли има нещо което да не знаете за Мис Перигрин и нейните чудати деца. Всички вече са ги чели или са гледали филма и ако трябва да съм честна именно това прави и малко трудно ревюирането на книга набрала такава популярност.

3star

„Домът на Мис Перигрин за Чудати Деца“ #1
Рансъм Ригс
Издава: БАРД
Страници: 364

Да точно така дадох й 3 звезди, макар изобщо да не обичам да давам такива оценки. За съжаление с тази книга не успяхме да заговорим на един език. Може би, защото аз съм свикнала на много повече динамика и борбеност или просто, защото с масовият хайп никога не сме се разбирали добре. Всъщност може би просто очакванията ми бяха завишени и за това очаквах нещо грандиозно.

Странен остров
Изоставено сиропиталище
Странна сбирка от удивително редки снимки

„Домът на мис Перигрин за чудати деца”е незабравим роман, в който        литература и фотография се сместват в едно вълнуващо цяло.

След ужасна семейна трагедия шестнайсетгодишният Джейкъб тръгва на път   към далечен остров край брега на Уелс, където открива развалините на дома на   мис Перегрин за чудати деца. Докато изследва изоставените му стаи и коридори,   Джейкъб разбира, че децата на мис Перегрин са били не просто чудати. Може би   са били опасни и неслучайно изолирани на самотен остров. И може би –   колкото и невероятно да изглежда – са още живи.

Смразяващо фентъзи, илюстрирано с призрачни стари снимки. „Домът на мис   Перегрин за чудати деца“ ще достави удоволствие на всички, които имат вкус   към приключенията в света на сенките – възрастни и тийнейджъри.

Това което лично на мен не ми хареса беше, че книгата се развиваше бавно и монотонно и на фона на някои доста фрапиращи събития, които биха предположили динамика, тя успя да запази този бавен темп с който стартира. Имаше доста моменти в които нещата се случваха по изключително удобен за авторката начин без много обяснение как се е стигнало до даденото развитие. Нещата просто си се случваха.

Финала малко ме ядоса по няколко причини, които ще задържа за себе си за да не пълня ревюто със спойлери, но винаги можем да ги обсъдим долу в коментарите.

Опитът ми на читател обаче ме е научил на едно нещо, да не съдя цяла поредица само по първата книга, защото доста често това са основите, изграждането на даден свят и митология и понякога бавното действие и по-скучните елементи са просто задължителни. За това ще прочета и втората книга с надеждата да открия поне малко динамика и развитие на героите, които, ако трябва да съм честна в първата според мен не блеснаха особено.

Но фактът, че книгата ме остави с такова настроение, не означава, че вие не трябва да я прочетете, защото разни хора, разни идеали, а и докато не прочета втората книга, едва ли мнението ми ще е на 100% затвърдено.

4 thoughts on “Завладяващ ли е светът на Мис Перигрин?

  1. Аз много харесах филма – може би защото отидох с много ниски очаквания, а и Ева Гриин ми е любимка. Надявах се и книгите да ми допаднат така, но явно не са нищо особено. Ще ги прочета, но след твоето ревю, вероятно ще ги отложа за малко по-късно. 🙂

    1. Ако филмът ти е харесал, прочети и книгите. Масовият отзив е, че на фона на книгите филмът е скучен. Аз като цяло съм свикнала на доста голяма динамика и може от това да идва и неразбирателството ми с книгата 🙂

  2. Хм, аз останах много разочарована от тази книга. Проблемът ми с тази книга е, че ми обеща едно, а получих нещо съвсем друго – очаквах някоя страховита история. Може би проблемът е в мен, но „Смразяващо фентъзи, илюстрирано с призрачни стари снимки“ загатва за нещо по-зловещо.

    1. Определено и аз останах с това усещане. Дори в един момент ми беше толкова скучна, че само навикът ми да не оставям непрочетена книга ме спаси от това да я прекъсна по средата…

Вашият коментар

