„Вестители“ (Проклятието на Воронина 1)

„Вестители“
Проклятието на Воронина #1
Цветелина Владимирова
Издава: OrangeBooks
464 страници

3star

3.5
02Vestiteli

Това ще е едно от трудните ревюта… Винаги ми е трудно да намеря правилните думи, когато между мен и дадена книга се е заформила love-hate relationship. Както виждате под трите звездички се мъдри едно 3.5, което е реалната оценка която давам на книгата.

Като цяло стилът на писане ми допадна доста, имаше някои адски увлекателни моменти на които прелиствах страниците доста жадно и до последният момент не знаех  колко звезди ще получи книгата.

За мен обаче имаше един много голям проблем… Книгата толкова болезнено ми напомни на поредицата „Академия за вампири“, че самото четене в някои определени моменти беше трудно. Защо? По принцип имам силна памет и не обичам да препрочитам книги, имено за това на моменти приликите между двете забавяха четенето ми.

Допирните точки са прекалено много за моя вкус и с риск да ви напълня със спойлери ще изброя няколко: самото разделение пазители-вестители ми напомня на разделението вампири-дампири, забранена е любовта на представители между двете раси, имаме катастрофа в която се засилват нечии сили, както и поредната млада нахакана дама, решила да побегне на някъде и да довлече куп вампири след себе си, а Игор Алешкин за мен си е едно доста прилично копие на Беликов. Има и други прилики, но ако се фокусирам върху тях ще напълня ревюто със спойлери.

Ако се опитам да се абстрахирам от приликите с любима поредица, бих казала че книгата е една доста приятна изненада. Макар и предвидима на някои места, тя успява да накара читателя да си задава въпроси през по-голяма част от времето и да се потопи в една прилична динамика, която не позволява на скуката да се появи.

Дали обикнах книгата? Не… емоциите ми през цялото време се лутаха в тази love-hate дефиниция, до момента в който финалът на главата преди гледната точка на Зоя не я прати просто в безразличието, а бях на път да я обикна.

Дали бих дала шанс на втората книга? Да. Както казах в началото виждам голям потенциал в тази поредица, стига авторката нататък да успее да се разграничи от сходствата с „Академия за вампири“.

Дали ще продължа да чета, ако Алешкин или Ксения се превърнат във вампири? Не… been there, done that.

Като цяло ви препоръчвам книгата с уговорката, че ако сте чели Академията може да имате някои резерви. Силно се надявам по-натам действието отново да се върне в България, защото вярвам, че имаме доста магични и приятни места на които да се развие подобен сюжет. Очаквам втората книга, защото любопитството ми определено се запали и силно се надявам да мога да и дам повече звезди.

One thought on “„Вестители“ (Проклятието на Воронина 1)

Вашият коментар

