„What If I Have Never Tried It“ с 300 км/ч

What If I Have Never Tried It
The Autobiography
by Valentino Rossi
352 pages

5star 13653217_10157220791515300_4909742862092502786_o

Изключително трудно ми бе да прочета тази книга, но не в лошият смисъл на думата. Просто не исках да свършва… Има и такива книги нали? Книги, които нарочно четем бавно само и само да не свършат. За мен тази е една от тях и най-вероятно много от Вас ще подминат това ревю, защото това е поредната биография на спортист, още повече на непопулярен у нас спорт, но ако трябва да съм честна дори и да не сте привържениците на моторите и MotoGP дори на Вас това четиво би ви се сторило увлекателно.

Светът на MotoGP за мен винаги е бил нещо невероятно.  За мен омагьосваща е не само високата скорост (ако бе така щях да гледам и Формула 1), при моторите нещата са… красиви. За мен това е вид изкуство, изкуството човек и машина да се движат като едно цяло. Много може да почнат да ме замерват с нещо, но за мен специално MotoGP е нещо като танц… Просто начинът по който се взима всеки един завой, как плавно и грациозно се движат тези машини със скорост от близо 300 км/ч, но… за това е нужна и човешка ръка, здрава психика, контрол и самоконтрол.

Винаги любимци в спортните среди са ми ставали дивите глави, същото се случи и с GP-то, а и да си го кажем честно Valentino Rossi е един от най-великите в този спорт и още дълго ще остане такъв. На 37 години все още успешно прави грандиозни победи над доста по-младите си съперници.

Като цяло обаче книгата обхваща ранните години от живота и кариерата му. Хаотична и разпръсната, скачаща от тема в тема и повтаряща се на моменти, автобиографията му е всъщност очарователна.  В това малко къстче от живота му, можем да видим колко труден е този спорт като цяло, какви усилия коства това да овладееш един мотор.

Това което особено много ми харесва е философията с която той подхожда не само към спорта, но и моторите като цяло. Докато едни от най-големите и силни брандове са на мнение, че когато осигурят добър мотор, няма значение кой е човекът който го управлява. За щастие Роси нито вярва в това, нито е готов да се примири с този тип философия. С упоритост и целеустременост успява да докаже, че двете са едно цяло и прави революция в този спорт. Удивлява ме и как без да се замисля отхвърля възможностите за по-горни класове, докато не закове шампионската титла в класът, в който се състезава в момента.

Човек би си помислил, че човек като него е безразсъден, че няма понятие за ограничение нито на пистата, нито на пътя, но книгата показва точно обратното. Според Роси е дори по-опасно да се кара извън пистата, защото тогава пътят е непознат, а мотористите са уязвими спрямо автомобилите и други фактори.

Книгата е динамична, бърза, хаотична. Накара ме да се усмихвам много пъти, да дъвча нервно устните си, да вдигам вежди от изненада (представете си Роси е писал за Rolling Stones Italia), изобщо… обикнах този човек още повече. И ако до сега бях просто фен на това което прави на пистата и на лъчезарната му усмивка и топло отношение към фенове и медии (а колко лошо е видял от тях), сега вече съм му фен и като човек. Позитивен, открит, прям и див, точно като книгата.

Ако искате да разширите интересите си, ако си търсите нов спорт по който да се запалите (дано, че няма с кой да си обсъждам GP-то) и ако обичате високите скорости, то автобиографията на Valentino Rossi е подходящо четиво за Вас, а повярвайте ми сигурна съм, че дори и Вие, които не се интересувате грам от тези неща ще отриете интересни и вдъхновяващи неща.

2 thoughts on “„What If I Have Never Tried It“ с 300 км/ч

Вашият коментар

