„Изпитанията на Аполон: Скритият оракул“ – Рик Риърдън

Apolon

5star

Рик Риърдън е автор способен да те заведе на магично пътешествие с всяка една от книгите си.  Малко след като зарадва почитатлите на скандинавските Богове и митове, Рик се върна към любимият си „Лагер на нечистокръвните“. Този път обаче не за да ни сблъска с поредното приключение на някой от познатите ни, или непознати полубогове. Този път… това е Аполон!!!

У дома обожаваме книгите на Рик Риърдън, макар възрастовата им граница да е 10+, с удоволствие се потапяме в приключенията на героите и аз и майка ми. За пореден път имаме оригинална корица и 368 страници приключения, които отлитат без да се усетиш.

Малко след краят на събитията в поредицата „Героите на Олимп“,  Зевс решава да накаже Аполон…

ВИНАТА Е ТВОЯ. СЕГА ЩЕ СИ ПОНЕСЕШ ПОСЛЕДСТВИЯТА.

Можете ли да повярвате – Зевс обвинява мен за битката с Гея?! Само защото великата богиня на земята съумя да подмами едно от чедата ми – Октавиан – да потопи гръцките и римските герои в братоубийствена война, която едва не срути западната цивилизация… Защо, в името на Тартара, да съм виновен аз?!

Остави другото, но сега съм прокуден от Олимп в тялото на шестнадесетгодишно смъртно момче с акне и всичките други екстри! На всичкото отгоре Делфийският оракул е замлъкнал, неспособен вече да предрича бъдещето. Най-унизителното от всичко е, че съм задължен да служа на улично хлапе, което се защитава като замерва хората с гнили плодове.

Зевс няма как да очаква да оправя пророческия проблем сам, нали?! Не и в това си безпомощно състояние. Май е време да посетя лагера на нечистокръвните, където, може би, ще успея да открия зародиш на талант сред плявата… ъ-ъ-ъ, имах предвид героите, който да ми помогне в това начинание. Без съмнение, ще ме посрещнат като знаменитост! Ще ми предложат дарове – грозде, „Орео“ или – о, богове – бекон! Ммм!

Да, ако оцелея след това, със сигурност ще напиша ода за бекона…

Това е официалната анотация на книгата, а това което аз мога да ви кажа като читател е, че ви очаква много смях и естествено приключения. Рик винаги е имал способността да придава малко по-човешко излъчване на боговете и да ги прави забавни. Само си представете близо 4000 години безсмъртие, обожаван от кой ли не, Бог на стрелците и лечителите, който изведнъж се оказва пъпчив тийнейджър, който няма сили и никакви способности. Или иначе казано просто човек…

В тази книга отново срещаме познати лица: Пърси, Нико Ди Анджело (обожавам как Рик описва децата на подземното царство и Анубис в „Хрониките на Кейн“),  Рейчъл… Оказва се, че макар и простосмъртен Аполон все пак има да изпълни своите подизи, които по принцип са характерни за полубоговете. Ще се справи ли или ще се провали с гръм и трясък? Това е въпрос на които ще намираме отговорите стъпка по стъпка с всяка следваща книга. А до тогава заедно ще се забавляваме на разсъжденията и неволите на Аполон и ще следим с интерес пътят който трябва да извърви с надеждата да върне отново безсмъртието си.

Ще успее ли да открие врагът и да върне гласът на Оракула за да могат героите да тръгнат на подвизи отново? Съветвам ви да прочетете за да разберете! За мен беше истинско удоволствие да се потопя в този свят на богове и герои за пореден път. Благодарности на Егмонт България за постоянството с което издават книгите на Рик Риърдън, който се превърна в много любим автор!

Вашият коментар

