„Ритъмът на сърцето“ от Росица Караджова

Не знам как да започна ревюто си за тази книга. Лесно е да пишеш впечатление, когато си силно разочарован или впечатлен.  Тази книга за мен беше противоречива. Това което ме привлече на първо място към нея беше анотацията й, както и факта, че е базирана по действителен случай.  Който е чел по-стари публикации е наясно, че избягвам Български автори и защо. Книгата не покри очакванията ми, но и не ме разочарова.

Много силна анотация наистина. Грабна ме макар и никога да не съм гледала „Байландо“. Реших, че това ще е една наистина силна история и малко или много беше такава, просто поднесена по грешния начин. Беше странно как се преплитат моменти написани с толкова страст и сила, които карат очите ти да се просълзят и такива, които бяха направо сухо написани. Може би защото авторката се обръщаше към героинята (себе си) в книгата по име. Мое лично мнение е, че ако я беше написала в първо лице, единствено число щеше да е много по-прочуствена. Може би това е моята забележка, обръщайки се към себе си по име, авторката сякаш по-сухо преразказа живота си. Всички писма и коментари, които са копирани дословно от живота й (поне така предполагам, визирайки писмата към „Байландо“, обръщенията на Роси към публика и т.н.) са наситени с толкова много страст, искренност и чувство.

Не знам дали е редакторска грешка. Като изключим този дисбаланс, книгата си струва да бъде прочетена. Тя е реално доказателство, че мечтите се сбъдват, че различните хора не са толкова различни, просто обществото ни трябва да се научи и да ги приема заради хората които са, а не различното у тях и да ги игнорира. Красива и поучителна история. Една истинска, искренна и силна история. Препоръчвам я за прочит, така всеки би могъл да извади собствено мнение. Аз лично четох някои от моментите с просълзени очи.

Вашият коментар

