Книгите на моето лятото

Точно така аз ще споделя какво прочетох това лято. Няма да наблягам на дълги, обширни и подробни ревюта. Просто ще споделя накратко. Може някой от вас да си хареса нещичко. Повечето хора прекарват морето си по барове, дискотеки и така нататък. Аз не съм от тях. Аз обичам да почивам, когато оставя София зад гърба си. Моята почивка е книги, музика, море и сън. Няма да обобщавам всички книги които прочетох това лято, а само тези които направиха почивката ми вълшебна. Спрях се на автор, който за съжаление не се издава у нас.  Всъщност има една издадена книга преди много време и до там. Говоря за Сесилия Ахрън, може би единственият чик-лит, който си позволявам да чета. Защо Бард спряха да я издават и се хванаха за… дори няма да споменавам името на поредицата, за мен лично е необяснимо. Ахрън е леко четиво, приятно, позитивно, носещо послание и житейски поуки. Книгите й те карат да се усмихваш, да плачеш, да мислиш…

Как точно започнах да чета нейни книги? Гледах филма P.S. I Love You. Оказа се, че има и книга. Да се добера до нея на Български си беше препядствие. И говоря за преди 4-5 години. Най-накрая успях да я поръчам от сайта на Бард и беше една от последните бройки. Тази книга ме накара да плача и да се смея едновременно, а държа да отбележа, че аз не съм от най-плачещите над книги и така моята привързаност към Сесилия Ахрън започна, но едва това лято успях да се сдобия с много от нейните книги на Английски, благодарение на това прекрасно чудо на техниката Киндъл.

Това е едно от заглавията й. Другото е „Love, Rosie“. Изключителна книга за това как съдбата понякога си играе шеги с нас, за изпуснат момент или нелепа случайност която може да промени целият ни живот. Самата книга е под формата на писма и чатове, между двама най-добри приятели. Проследява приятелствтото им от детството. Изключително приятно и различно четиво. Сигурна съм, че всеки един от нас поне един път е бил в ситуация в която да се размине с някой любим човек, само защото съдбата си е направила лоша шега.

Изгълтах я за почти един ден. Увлекателна история за младо момиче, чийто баща фалира и се самоубива, оставяйки ги с майка й сами. От хора които имат всичко, попадат в провинцията при роднини, разчитайки само и единствено на тях. Трябва да се гради нов живот, да се създават нови навици. Излизат тайни, които никой не е очаквал да се появят.

Има поредната свръхестествена нотка. Но е едва доловима. След инцидент Джойс, придобива спомени които не са нейни, разпознава хора които никога не е срещала. И един мъж, който по неизвестни за нея причини я привлича от пръв поглед. Една история за мъж дарил кръв и спасил живота на непозната жена. Една история за лудост и любов. Изключително лека  и позитивна за четене книга.

Вашият коментар

