Джон Стайнбек: „На Изток от Рая“

Точно така за първи път ми е изключително трудно да добавя нещо към заглавието на дадена книга. Най-вероятно защото все още съм под въздействието й.  Иска ми се точно и ясно да формулирам мислите и впечатленията си, но не съм сигурна, че ще успея. Принципно рутината ми е от работа на компютъра за да разтоваря, но този път с тракащи от студ зъби, едвам ми се откъсна от сърцето да оставя Киндъла за 2 минути за да се завра под някое одеало и да довърша книгата… Сами си вадете изводите, забравих глад и студ.

Най-интересното е, че тази книга се базира върху историята за Кайн и Авел, не не ни занимава с този участък от Библията. Истината е, че е написана толкова увлекателно представени са съдбите на толкова много хора и дори тези които Ви дразнят като характер и отношение се радват на интереса Ви.

Не искам да пиша за самия сюжет не искам да говоря за съдбите които Стайнбек проследява. Защо? Защото не искам да Ви разваля удоволствието от книгата, ако още не сте я прочели.

За мен беше изключително интересно да проследя не само житейските истории на толкова много хора, но и прехода от една епоха в друга. Написано е толкова умело, дори мога да се изразя близо до брилянтно, че просто те пренася в друго време. Дългите и детайлни описания, които в повечето случаи дразнят, тук са написани толкова леко и същевременно толкова живо, че картините разцъфват една по една пред очите ни.

Тази книга ни учи за силата на човешкото съзнание, въображение, воля… И най-важното е, че те кара да се замислиш върху една едничка фраза: „Ти можеш!“. Аз лично след книгата ще изгледам и филма, нищо че от 1955 година, все пак това е и една от най-силните роли на Джеймс Дийн (така поне прочетох). На всички които съм убедила да прочетат книгата пожелавам приятно четене и очаквам вашите отзиви и впечатления.

Вашият коментар

